Att bryta tystnaden




"Saying nothing... sometimes says the most" ~Emily Dickinson

Ja, här har varit väldigt tyst. Jag har avslutat examensarbetet som nu är inne för betygssättning och publicering (otroligt nöjd!). Jag påbörjade sommarkurser men sjukskrevs från dem ganska direkt och ska nu vila upp mig till mitten av augusti. Jag har förberett inför resa, och på söndag åker vi!



Ja. På söndag är det dags att åter igen lämna bekvämligheten i Sverige och ge sig ut i världen. Nu är det äntligen, efter mer än ett års planerande, dags att åka till Sabah, Malaysiska delen av Borneo! Om jag längtar? Oja! Nu när resan närmar sig med stormsteg börjar nervositeten komma och jag yr runt i lägenheten fullkomligt virrig. Resan är verkligen ett enormt lyft för mitt mående, detta är precis vad jag behöver!
Jag har skapat en blogg (tom än så länge) som jag, min syster och eventuellt Max kommer skriva i och lägga in bilder i. Följ den och kommentera! http://threehumans.blogg.se Vi skriver ju främst för att nära och kära här hemma ska få ta del av allt underbart vi är med om, men också för att ha vid senare tillfälle när resan är gjord och detaljerna sakta börjar försvinna. "Jag reser aldrig utan min dagbok. Man ska alltid ha någonting sensationellt att läsa på tåget" ~Oscar Wilde.


Fyra dagar och Nio timmar kvar innan vi lämnar hemmets trygga vrå.


Kommentarer
Postat av: Månstråle

Vad spännande...:) Ser fram emot att få läsa och se mycket fint och intressant i nya bloggen.

Ha en underbar resa....det är du värd..:)

Kram!

2012-06-20 @ 11:32:20
URL: http://moonbeam67.blogspot.se
Postat av: Syster Sofie!

Kommer att följa bloggen dag som natt!! <3

2012-06-24 @ 07:24:49
Postat av: Angelika Tika Vaala

Hej, kom på att det var ett tag sen jag läste nåt här, saknar dina inlägg, bloggar du här eller har du flyttat?
Kram från BlueRain

Har iaf själv nystartad blogg, kika gärna in :-) http://bluerainthewiccan.blogspot.se
Blessed be!

2013-03-21 @ 08:06:54
URL: http://tikansskriverier.wordpress.com

Vad tänker du på?:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0